Aangebrand broodje leidt tot brandweerinzet

zondag 18 juni 2023
Aangebrand broodje leidt tot brandweerinzet

Buurtbewoners rond het ‘Hoge Huis’ hadden zondagochtend even de schrik te pakken toen de brandweer met loeiende sirenes de wijk kwam binnenrijden. Kinderen renden over straat in de veronderstelling dat er mogelijk brand was in een woning. De brandweer had dezelfde melding in eerste instantie ook, maar eenmaal in de buurt bleek de vork iets anders in de steel te zitten.

Want waar het wellicht eerst een brand leek, bleek er in de woning aan de Bonkenhavestraat waar de rookmelder al minutenlang afging slechts een broodje te zijn aangebakken in een magnetron. Een alerte buurvrouw had de rooklucht en het rookalarm anders geïnterpreteerd en had de brandweer kordaat gealarmeerd, die op zijn beurt met gillende sirenes door de serene ochtendrust van Stadshagen sneed.

Eenmaal aangekomen controleerden zowel politie als brandweer de situatie, en konden de hulpverleners onder toeziend oog van toegesnelde wijkbewoners constateren dat vooral het ontbijt grote brandschade had. Alhoewel voor de bewoonster uiteraard zeer vervelend, bleven grote gevolgen gelukkig uit.

Meer nieuws uit Stadshagen:

Magazine juni 2024

StadshagenNieuws Magazine

Uw advertentie hier?

Profiteer van de interessante doelgroep op deze site. Informeer eens naar de mogelijkheden!

Vrijwilligers

Af en toe vrijblijvend en op vrijwillige basis artikelen schrijven of fotoreportages maken voor deze site? Laat het ons weten!

Tips of suggesties?

Nieuwstips, suggesties, foto's en persberichten ontvangen we graag! Stuur het eenvoudig door aan onze redactie!