De fiets krijgt in Stadshagen ruim baan, behalve als je de tweewieler wil stallen bij het station. Was het voorheen tijdens de drukke werkdagen dat de stallingen uitpuilden, nu is het ook in het weekend boordevol. Het CDA vroeg de gemeente om uitbreiding, maar dat lijkt er helaas niet op korte termijn in te zitten. Permanente uitbreiding kost tonnen en dat geld is er dit jaar niet.
Het populaire lijntje naar station Zwolle kent steeds meer treinreizigers en dit aantal zal de komende jaren alleen maar toenemen. Uit een onderzoek van ProRail is gebleken dat er daarom tussen de 100 tot 250 extra stallingsplaatsen bij moeten komen om de groei op te vangen. Dit lijkt niet makkelijk te realiseren. Bij het station is beperkte ruimte om zomaar uit te breiden.
De gemeente wil voor de komende jaren echter wel graag kijken naar permanente uitbreiding en is hierover met ProRail in gesprek. Het CDA heeft gevraagd of er ook tijdelijke maatregelen mogelijk zijn, omdat treinreizigers schijnbaar ook gebruikmaken van de stallingsruimte bij basisschool De Schatkamer.
De noodzaak om fietsruimte te creëeren bij het station is aanzienlijk. Met de ter verwachten groei van De Tippe en het afmaken van Breecamp en eventueel nieuw aan te leggen wijkdelen groeit Stadshagen nog met in elk geval 5000 inwoners.

