Halfuurdienst, kwartierdienst of einde dienst

Het Kamperlijntje: halfuurdienst, kwartierdienst of busdienst en dus einde dienst?

De provincie Overijssel, de betrokken gemeenten en ProRail hebben een verkenning gedaan naar de mogelijkheden rond het voortbestaan van de Kamperlijntje als regiotram. Na mislukte aanbestedingen willen de partijen de komst van de tramlijn heroverwegen. Daarom wordt er nu gekeken naar de volgende opties: een halfuurdienst, een kwartierdienst of alternatieven zoals de bus. Dat blijkt uit een brief van de provincie Overijssel die aan de gemeente Zwolle is gericht. 

Halfuurdienst, kwartierdienst of einde dienst
Uit een eerste verkenning blijkt dat er een paar varianten mogelijk zijn: een kwartierdienst met vier nieuwe haltes, een halfuurdienst met één nieuwe halte of een nieuwe busdienst over een vrije busbaan of over het bestaande wegennet. De provincie wil, voordat het de plannen aan de Staten en gemeenteraden presenteert, eerst deskundigen een onderzoek laten doen. Daarom zal een hoogleraar van de TU Delft en een lector van de Hogeschool Rotterdam verder onderzoek doen naar de opties.

Na zomer besluit
De provincie Overijssel wil na de zomer een besluit nemen over de eindrapportage en de varianten daarna aan de gemeenteraden en de Staten aanbieden. Omdat een regiotram -als daarvoor wordt gekozen- waarschijnlijk veel later dan gepland gaat rijden, zal het Kamperlijntje mogelijk in 2013 door blijven rijden als verbindingsdienst tussen Zwolle en Kampen.

Geef uw mening: wel of geen regiotram?
Wat vindt u als Stadshagenaar? Moet er een regiotram komen of vindt u dit onnodig? Of ziet u liever een extra busdienst verschijnen? Geef uw mening in onderstaande peiling!

Lees de brief van de provincie Overijssel aan de gemeente Zwolle.

Moet er een tramlijn in Stadshagen komen?

  • Ja (76%, 155 stemmen)
  • Nee (14%, 28 stemmen)
  • Meer bussen zijn ook goed (10%, 20 stemmen)

Aantal stemmen: 203

Laden ... Laden ...